Hariduslike erivajadustega õpilaste õppekorralduse põhimõtted

Hariduslike erivajaduste korral, mis tulenevad õpiraskustest, terviseseisundist, puudest, käitumis- ja tundeeluhäiretest, pikemaajalisest õppest eemalviibimisest või eesti keele ebapiisavast valdamisest, on õpilase toetamiseks järgmised võimalused (vt tugimeetmete rakendamise korda):

  • individuaalne juhendamine aineõpetaja poolt;
  • individuaalse õpiabiplaani koostamine põhikooliõpilasele, kui õpetaja märkab puudujääke õpilase teadmiste ja oskuste omandamisel;
  • individuaalse õppekava koostamine;
  • logopeedi konsultatsioonid ning osalemine kõneravitundides;
  • psühholoogi konsultatsioonid;
  • Tallinna või SA INNOVE õppenõustamiskeskuse konsultatsioonid;
  • nõustamiskomisjoni konsultatsioonid.

Haridusliku erivajaduse korral, mis väljendub tugevas motivatsioonis või/ja kõrgemates vaimsetes või erivõimetes ja/või loomingulisuses, on õpilase arengu ja motivatsiooni toetamiseks vastavalt andekuse valdkonnale järgmised võimalused:

  • teadusandekus täppis- ja loodusainetes – koordinaatorid reaal- ja loodusainete õppetoolid
    • ohhoo–päev ja R-õppe tunnid algklassides – koordineerib algklasside õppetool;
    • loodusõpetuse, füüsika ja matemaatika valik- ja rühmatunnid põhikooli kolmandas kooliastmes;
    • valikkursused gümnaasiumis;
    • huviringid (n teadusring, astronoomiaring);
    • osalemine Tartu Ülikooli Teaduskooli kursustel;
    • laboratoorsete tööde läbiviimine Tallinna Tehnikaülikooli ja Tallinna Ülikooli laborites õppejõudude poolt;
    • kõrgkoolide õppejõudude loengute ja videoloengute rakendamine ainetundides;
    • osalemine koolisisestel, piirkondlikel, üleriigilistel ja rahvusvahelistel aineolümpiaadidel ja ainevõistlustel;
    • tehnoloogiapäevad põhikooli kolmandale kooliastmele;
    • põhikooli loovtöö ja gümnaasiumi uurimistöö koostamine;
  • teaduandekus humanitaarainetes – koordineerivad humanitaarainete õppetool ja võõrkeelte osas võõrkeelte õppetool
    • valikkursused gümnaasiumis;
    • võõrkeelte rahvusvaheliste tasemeeksamite sooritamine;
      osalemine koolisisestel, piirkondlikel, üleriigilistel ja
    • rahvusvahelistel aineolümpiaadidel, ainevõistlustel, konkurssidel ja konverentsidel;
    • olla ajalehe Reaali Poiss toimetuse liige või teha kaastööd lehele;
    • osaleda põhikooli või gümnaasiumi näiteringis;
    • korraldada ja/või osaleda omaloominguõhtutel;
    • avaldada omaloomingut kooli almanahhis Realist;
    • põhikooli loovtöö ja gümnaasiumi uurimistöö koostamine;
  • andekus muusikas – koordineerib oskusainete õppetool
    • osaleda mudilas-, laste-, poiste- või segakooris ning erinevates ansamblites;
    • osalemine koolikontsertidel (jõulukontsert Estonia kontserdisaalis, kevadkontsert, kooli juubelikontserdid);
    • esinemised kooli aktustel (Vabariigi aastapäeval, põhikooli ja gümnaasiumi lõpetamisel);
    • osalemised piirkondlikel ja üleriigilistel konkurssidel (n Volüüm ja Alo Mattiiseni muusikapäevad) ja laulupidudel;
    • esitada omaloomingut kontsertidel ja omaloominguõhtutel;
    • põhikooli loovtöö ja gümnaasiumi uurimistöö koostamine;
  • andekus kunstis – koordineerib oskusainete õppetool
    • osaleda huviringides (kunstiring põhikoolis ja kunstistuudio gümnaasiumis);
    • eksponeerida omaloomingut kooli galeriides ja ülekoolilistel näitustel;
    • osaleda koolisisestel, piirkondlikel ja üleriigilistel konkurssidel;
    • põhikooli loovtöö ja gümnaasiumi uurimistöö koostamine;
  • andekus spordis – koordineerib kehalise kasvatuse õppetool
    • osaleda Reaali spordiklubi ringides;
    • esindada kooli piirkondlikel (aastas ligi 160 võistlust) ja üleriigilistel võistlustel;
    • põhikooli loovtöö ja gümnaasiumi uurimistöö koostamine;
  • andekus sotsiaalses sfääris – koordineerib huvijuht
    • osaleda õpilasomavalitsuse töös (PEK ja REK);
    • esindada õpilasomavalitsust ja osaleda direktsiooni ja hoolekogu töös;
    • osaleda ülekooliliste ürituste korraldamises;
    • osaleda koolisisestes, piirkondlikes, üleriigilistes projektides või konverentsidel;
    • põhikooli loovtöö ja gümnaasiumi uurimistöö koostamine.

Allikas: Tallinna Reaalkooli õppekava
Viimati uuendatud: 12. jaanuar 2018