Uuem kirjandus
Kursuse kood | KI6 (riikliku õppekava kursus) |
Valdkond | humanitaarained |
Kursuse nimetus | Kirjanduse VI kursus „Uuem kirjandus“ |
Eelduskursused | puuduvad |
Lõimumine | ajalugu, muusikaajalugu, kunstiajalugu |
Õppetöö korraldus (eeldus 35 tundi) |
kontakttunnid, iseseisvad tööd (uuringud, analüüsid jmt), õppekäigud (muuseum, teater jmt) |
Õpetamise aeg | Kord kolme aasta jooksul (aineõpetajal on võimalus kursuste järjekorda muuta) |
Kursuse eesmärgid |
|
Kursuse lühikirjeldus | I Kirjandus ja ühiskond II Eesti nüüdisluule III Eesti nüüdisproosa IV Eesti nüüdisdraama V Kirjanduselu ja kirjanduse institutsioonid VI Uuem maailmakirjandus (luule, proosa, draama) Mõisted: absurdikirjandus, arvustus, etnofuturism, grotesk, hittkirjandus, intertekstuaalsus, iroonia, kultuskirjandus, küberkirjandus, memuaarid, paroodia, postmodernism, punkluule, vabavärss, veebikirjandus. |
Kursuse õpitulemused | Kursuse lõpul õpilane:
|
Hindamisviis | Koondhinde moodustavad: kontrolltööd, lugemiskontrollid, analüüsitööd, suulised diskussioonid/ettekanded, kirjandid ning loovtööd. Aineõpetaja määrab oma ainekaardis kindlaks vastavate tööde arvu ning hinde kujunemise viisi.
Kooliastmehinne kujuneb viie riikliku ja ühe kooli valitud kohustusliku kursuse põhjal. |
Õppematerjalid Kirjandus (soovituslik kirjandus) |
Neithal, R. (1999) Mis on mis kirjanduses. Kirjandusterminite leksikon gümnaasiumile. Koolibri. Merilai, A., Saro, A., Annus, E. (2003) Poeetika. Gümnaasiumiõpik. Tartu Ülikooli Kirjastus. Epner, L., Metste, K., Olesk, S. (2005) Vanem eesti kirjandus. Gümnaasiumi kirjandusõpik. Koolibri. Annus, E., Epner, L., Süvalepp, E. (2006) 20. sajandi I poole eesti kirjandus. Gümnaasiumi kirjandusõpik. Koolibri. XX sajandi kirjanikke (2003) Avita Kirjandusleksikonid ning terminoloogiasõnaraamatud. Valikkirjandus, mille täpsustatud nimekirja koostab aineõpetaja lähtuvalt riikliku ainekava valikutest. Kirjandusportaalid ning internetiväljaanded: |
Vastutav õppetool | humanitaarainete õppetool |
Kursuse väljund | Peamine väljund on kirjanduse rolli ja väärtuse mõistmine, mis aitab kaasa ühiskonna ja kultuuri sügavamale vastuvõtule ning inimelu mõistmisele. Kirjandusõpetus on gümnaasiumis üks keskseid kultuuri- ja kunstiaineid, mis avab tee esteetiliste ja eetiliste tõekspidamiste kujunemisele, isiksuse vaimu ja väljenduse rikastumisele, kommunikatsiooni mitmekesistamisele, võõra kogemuse omandamisele ning ühiskonna ja kultuuri sügavamale vastuvõtule. Lisaväljundid: kirjandusolümpiaadid, esseekonkursid, kirjanduslikud projektid. |
Viimati uuendatud: 20.01.2018