Maa kui süsteem I
Kursuse kood | G1 (riikliku õppekava kursus) | |
Valdkond | loodusained | |
Kursuse nimetus | Maa kui süsteem I kursus |
|
Eelduskursused | puuduvad | |
Lõimumine | füüsika: avatud ja suletud süsteem, energiavood Maa süsteemides, piki- ja ristlained, Maa siseehitus ja selle uurimine, konvektsioonivoolud; füüsikaline murenemine, mulla füüsikalised omadused;
bioloogia: fossiilid, Maa teke ja areng; bioom, ökosüsteem, keskkonna ja taimestiku vahelised seosed, huumus; keemia: kivimite keemiline koostis; mulla mineraalne koostis ja keemilised omadused, pH, aineringed; matemaatika: jooniste ja diagrammide analüüs; uurimistöö alused: loodusteaduslikud uurimismeetodid, andmebaasid, GIS; informaatika: info otsimine, analüüs ja esitamine |
|
Õppetöö korraldus (eeldus 35 tundi) |
kontakttunnid
praktilised tööd e-õppe keskkonnas, õppekäik |
|
Õpetamise aeg | 10. klass | |
Kursuse eesmärgid | Õpilane
|
|
Kursuse lühikirjeldus
(teemad ja õpitulemused) |
Nüüdisaegsed uurimismeetodid geograafias
Geograafia areng ja peamised uurimisvaldkonnad. Nüüdisaegsed uurimismeetodid geograafias. Kaugseire. Geoinfosüsteemid. Maa-ameti geoportaali, interaktiivse Regio kaardi ja Google Earth-i kasutamine geograafiliste probleemide lahendamisel. Kartograafiline kaart. Kaardiliigid. Asukoha määramise meetodid. Õpitulemused: õpilane
Praktilised tööd ja IKT rakendamine: probleemülesannete lahendamine Maa-ameti geoportaali ja teiste interaktiivsete kaartidega. Veebikaartide kasutamine, kaardiportaalide kasutustingimuste võrdlus. Maa kui süsteem Maa sfäärid, nende vahelised seosed. Maa teke ja areng. Geoloogiline ajaskaala Õpitulemused: õpilane
Litosfäär Maa siseehitus ja litosfääri koostis. Kivimite liigitus tekke alusel. Laamtektoonika, laamade liikumisega seotud protsessid. Vulkanism. Maavärinad. Õpitulemused: õpilane
Praktilised tööd ja IKT rakendamine: teabeallikate põhjal ülevaate koostamine mõnest vulkaanilisest või seismilisest piirkonnast Biosfäär ja pedosfäär Kliima, taimestiku ja mullastiku vahelised seosed. Kivimite murenemine. Mulla koostis ja ehitus; mulla omadused. Mullatekke tegurid ja mullaprotsessid. Bioomid. Õpitulemused: õpilane
Praktilised tööd ja IKT rakendamine: teabeallikate järgi ühe piirkonna kliima, mullastiku ja taimestiku seoste analüüs. |
|
Hindamisviis | kursusehinde moodustavad: arvestustööde, kaarditesti, praktiliste tööde, rühmatööde hinded kooliastmehinne kujuneb kolme riikliku ja ühe kooli valitud kursuse põhjal |
|
Õppematerjalid | õpikud õppetooli valikul
Uus maailma atlas Lisamaterjalid: Maa-ameti kaardiserver http://xgis.maaamet.ee Regio Eesti kaart http://kaart.otsing.delfi.ee/ Google Earthi programm http://earth.google.com/ MTÜ GEOGUIDE BALTOSCANDIA DVD-de komplekt TTÜ Geoloogia moodulid (eestikeelsed) http://www.gi.ee/geomoodulid/ USA geoloogiateenistuse kodulehekülg http://earthquake.usgs.gov/recenteqs/ TÜ Geoloogiamuuseumi õppematerjalid http://www.ut.ee/BGGM/haridus.html Eesti Maaülikooli mullamuuseum http://kogud.emu.ee/mullamuuseum/?do=main |
|
Vastutav õppetool | loodusained | |
Kursuse väljund | ettevalmistus koolieksamiks, uurimistööks, osalemine olümpiaadidel ja ainevõistlustel |