Kunstiajalugu I
Kursuse kood | Ku1 (riikliku õppekava kursus) | |
Valdkond | kunst | |
Kursuse nimetus | Kunstiajalugu I kursus | |
Eelduskursused | puuduvad | |
Lõimumine | Kunstis, muusikas, kirjanduses ja ajaloos õpitakse tundma eri ajastute eetilisi ja esteetilisi tõekspidamisi ning nende seotust sotsiaalsete, majanduslike, ideoloogiliste, tehnoloogiliste jm mõjutajatega. | |
Õppetöö korraldus (eeldus 35 tundi) |
Kontakttunnid 30 tundi, praktilised tööd 3 tundi, õppekäik 2 tundi | |
Õpetamise aeg | 11. klass | |
Kursuse eesmärgid | ||
Kursuse lühikirjeldus | Kunsti roll eri ajastutel. Kunstikultuuri üldistav ajatelg Kunstnik ja tema kaasaeg. Kunstiteos ja vaataja Kunstiteoste sõnum ja vorm eri ajastutel Lugude ja sümbolite ringlus läbi sajandite Kunstiteoste analüüsi ja tõlgendamise erinevad meetodid (nt vormianalüüs, ikonograafiline ja väline analüüs) Kunsti tekkimine – ürgaja kunst Antiikaeg – vanakreeka ja vanarooma kunst Keskaeg – romaani ja gooti stiil. Kunst ja religioon Renessanss – vara- ja kõrgrenessanss Itaalias. Inimesekeskse maailmapildi kujunemine. Kunst ja teadus. Madalmaade renessanss. Trükikunsti leiutamine Barokk. Kunst kiriku ja valitsejate teenistuses. |
|
Kursuse õpitulemused |
|
|
Õppetegevused | 1) lähtutakse õppekava alusväärtustest, üldpädevustest, õppeaine eesmärkidest, õppesisust ja oodatavatest õpitulemustest ning toetatakse lõimingut teiste õppeainete ja läbivate teemadega;
2) võimaldatakse õppida üksi ja rühmas, kasutades erinevaid õppemeetodeid ning arvestades õpilaste õpistiile; 3) kasutatakse mitmekesist õpikeskkonda: ateljee, loodus- ja linnakeskkond, virtuaalkeskkond, muuseumid, näitused jne; 4) rakendatakse praktilises loomingulises tegevuses nii traditsioonilisi kunstitehnikaid ja -vahendeid kui ka kaasaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ning -vahendeid (joonistus, maal, kollaaž, skulptuur, foto, video, performance jne); 5) pööratakse suurt tähelepanu õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusvõime arendamisele: retsensioonide ja analüüside kirjutamine (nt kunstinäituse retsensioon, kunstiteose analüüs); loominguliste lõputööde tegemine ja esitlemine; kunstiteoste ja ajastute näidete võrdlemine ning analüüsimine; 6) illustreeritakse õppesisu näidetega nii maailma kui ka Eesti kunstist ning eesti rahvakultuurist. |
|
Hindamisviis | Tööde hindamisel kasutatakse numbrilist hindamist viiepallisüsteemis, mis väljendub ka kursuse lõplikus hindes. Lisaks on olulised kujundava hindamise põhimõtted – õppija analüüs, õpetaja analüüs ning põhjaliku ja edasiviiva tagasiside andmine. | |
Õppematerjalid Kirjandus (soovituslik kirjandus) |
Jaak Kangilaski „Kunstikultuuriajalugu” 10. ja 11. klassile
pildimaterjal Moodle’is |
|
Vastutav õppetool | oskusained | |
Kursuse väljund | Gümnaasiumi kunstiõpetuse lähteülesanne on toetada õpilase tervikliku maailmapildi kujunemist, milles on oluline osa kunstiloo ja nüüdisaegse visuaalse keskkonna tundmaõppimisel. Kunstiarengut vaadeldakse laiemalt, luues seoseid kultuuri, ühiskonna ja ajalooga. Toetatakse positiivse suhtumise kujunemist kunstisse kui valdkonnasse. |