Kunst 9. klass
III astmes omandatakse teoreetilisemal tasemel teadmisi kunsti nii märgilistest (sümbol, allegooria, tsitaat jne) kui ka vormilistest (värv, valgus ja vari, perspektiiv, kompositsioon jne) väljendusvahenditest. Loomingulistes töödes katsetatakse uusi meediume ning väljundeid; seatakse järjest rohkem endale ise ülesandeid; mängitakse vormielementide ja väljendusvahenditega teose isikupära ning sõnumi huvides. Teadlikumalt võetakse eeskujuks kunstiteoseid ja -stiile, analüüsitakse teoseid ning otsitakse visuaalset ja verbaalset infot. Kunsti käsitletakse visuaalse ning sotsiaalse keskkonna osana.
- Sisu, sõnum, kontekst. Allegooria ja tsitaat kunstis. Metafoorid
reklaamis (omaduste ülekanne teisele nähtusele).
Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. käsitöö ja kodundus: tikkimine - Vorm ja kompositsioon. Värvide psühholoogiline mõju (soojad-külmad, taanduvad-eenduvad, kerged-rasked värvid).
Värvide psühhofüsioloogiline mõju ruumis, kunstiteosel jne.
Erinevate vaatepunktide kasutamine ruumi ja objektide kujutamisel.- Koostöö:
- matemaatika: geomeetrilised kujundid
- Koostöö:
- Kujutamise viisid. Realism, abstraheerimine. Liikumise kujutamise erinevad viisid, liikumisillusioonid (futurism, animeerimine, op-kunst).
- Arhitektuur ja disain. Disain igapäevaelustrükis, ruumikujundus, ehituskeskkond jne. Graafiline disain, keskkonnadisain – ruumikujundus, tarbekunst, tootedisain, moedisain, autodisain. Visuaalse reklaami joonestamine sihtgrupi arvestamine kujundamisel.
- Koostöö:
- tehnoloogiaõpetus: disain ja joonestamine
- Koostöö:
- Kunstimaailm. Kaasaegse kunsti olemus ja aktuaalsed teemad – kaasaegne kunst väljendub paljudes erinevates meediumites ja kõnetab vaatajat laias teemade ringis. Kunstiteose erinevad vormid, väljundid ja esitlusviis. Kunst peegeldamas ühiskonna arengut, tsitaadid kunstis.
Teose tähenduse muutumine eri situatsioonides. Isiklik stiil ja identiteet. - Tehnikad ja materjalid. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Skulptuur, maal, joonistus, kollaaž, foto, video, animatsioon.
- Kunst väljaspool klassiruumi (nt muuseumi, kunstniku ateljee, nii traditsioonilise kunsti kui ka kaasaegse kunsti näituse külastamine + nähtu analüüsimine)
- Õpitulemused:
- õpilane tunnetab ja arendab teadlikult oma kunstialaseid võimeid; loovülesannetes leiab erinevaid lahendusvariante ja isikupäraseid teostusvõimalusi, esitleb tulemusi ning põhjendab valikuid;
- kasutab ideest lähtudes sihipäraselt mitmekesiseid visuaalseid väljendusvahendeid. Kasutab kunsti õppides ning loovas praktikas tehnoloogiavahendeid;
- tunneb Eesti ja maailma kultuuripärandi olulisi kunstiteoseid. Võrdleb eri ajastute kunsti näiteid, kirjeldades ning mõtestades sõnumite, väljendusvahendite ja hinnangute muutumist kultuuriajaloo vältel;
- analüüsib looduslikke ja tehiskeskkondade objekte ning nendevahelisi seoseid ökoloogilisest, esteetilisest ja eetilisest vaatepunktist. Mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ja parem lahendus;
- kasutab visuaalse kommunikatsiooni vahendeid, arutleb pildikeele kultuuriliste märkide üle;
- teadvustab kunsti rolli ühiskonnas. Seostab omavahel kultuuri, ühiskonna ning teaduse ja tehnoloogia arengut;
- mõistab, et kaasaegne kunst väljendub paljudes erinevates meediumites ja kõnetab vaatajat laias teemade ringis.