Kirjandusteose analüüs ja tõlgendamine
Kursuse kood | KI1 (riikliku õppekava kursus) |
Valdkond | Humanitaarained |
Kursuse nimetus | Kirjandusteose analüüs ja tõlgendamine |
Eelduskursused | |
Lõimumine | Ajalugu, muusikaajalugu, kunstiajalugu |
Õppetöö korraldus (eeldus 35 tundi) |
Kontakttunnid, iseseisvad tööd (uuringud, analüüsid jmt), õppekäigud (muuseum, teater jmt) |
Õpetamise aeg | Kord kolme aasta jooksul (aineõpetajal on võimalus kursuste järjekorda muuta) |
Kursuse eesmärgid |
|
Kursuse lühikirjeldus | I Kirjanduse olemus ja roll
II Lugejakeskne lähenemine kirjandusele III Autorikeskne lähenemine kirjandusele IV Tekstikeskne lähenemine kirjandusele. Proosateksti analüüs ja tõlgendamine V Tekstikeskne lähenemine kirjandusele. Luuleteksti analüüs ja tõlgendamine Käsitletavate autorite valik August Gailit, Mehis Heinsaar, Ernest Hemingway, Hermann Hesse, Erich Maria Remarque, Jerome David Salinger, Juhan Smuul, Anton Hansen Tammsaare, Mats Traat, Anton Tšehhov, Friedebert Tuglas, Mati Unt, Peet Vallak, Oscar Wilde, Virginia Woolf, Tõnu Õnnepalu jt Mõisted: allegooria, alltekst, allusioon, anagramm, autobiograafia, eepika, ellips, epiteet, faabula, grotesk, iroonia, isikustamine, kalambuur, keeleluule, kõlasümboolika, luule, lüürika, lüüriline mina, memuaarid, metafoor, metonüümia, miljöö, motiiv, moto, narratiiv, omaeluloolisus, paroodia, piltluule, proosa, päevik, refrään, reisikiri, retooriline küsimus, riim, rütm, sarkasm, siire, sisemonoloog, stroof, sümbol, süžee, teema, travestia, vaatepunkt, võrdlus, värsimõõt. |
Kursuse õpitulemused | Kursuse lõpetaja:
|
Hindamisviis | Koondhinde moodustavad: kontrolltööd, lugemiskontrollid, analüüsitööd, suulised diskussioonid/ettekanded, kirjandid ning loovtööd. Aineõpetaja määrab oma ainekaardis kindlaks vastavate tööde arvu ning hinde kujunemise viisi.
Kooliastmehinne kujuneb viie riikliku ja ühe kooli valitud kohustusliku kursuse põhjal. |
Õppematerjalid Kirjandus (soovituslik kirjandus) |
Uuele õppekavale vastavad õpikud ning töövihikud. Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik. Sirje Nootre. Avita 2004 Kirjanduse kõnetus. Töövihik I-II Kirjanduse kõnetus. Õpetajaraamat. Mis on mis kirjanduses. Kirjandusterminite leksikon gümnaasiumile. Reet Neithal. Koolibri 1999. Poeetika. Gümnaasiumiõpik. Arne Merilai, Anneli Saro, Epp Annus. Tartu Ülikooli Kirjastus 2003. Vanem eesti kirjandus. Gümnaasiumi kirjandusõpik. Luule Epner, Kristi Metste, Sirje Olesk. Koolibri 2005. 20. sajandi I poole eesti kirjandus. Gümnaasiumi kirjandusõpik. Epp Annus, Luule Epner, Ele Süvalepp. Koolibri 2006. XX sajandi kirjanikke. Avita 2003. Kirjandusleksikonid ning terminoloogiasõnaraamatud. Valikkirjandus, mille täpsustatud nimekirja koostab aineõpetaja lähtuvalt riikliku ainekava valikutest. Kirjandusportaalid ning internetiväljaanded: |
Vastutav õppetool | humanitaarainete õppetool |
Kursuse väljund | Peamine väljund on kirjanduse rolli ja väärtuse mõistmine, mis aitab kaasa ühiskonna ja kultuuri sügavamale vastuvõtule ning inimelu mõistmisele.
Lisaväljundid: kirjandusolümpiaadid, esseekonkursid, kirjanduslikud projektid. |
Viimati uuendatud: 20.01.2018