Inglise keel 9. klass
Keeleoskustase: B2.1
- Mina ja teised
- Võimed, tugevused ja nõrkused: mida oskan/suudan teha, milles olen nõrk, mida vaja arendada (sama teiste kohta); sõprus-, armastussuhted, sallivus; kultuurispetsiifilised käitumismaneerid ja oskus nendega arvestada.
- Kodu ja lähiümbrus
- Sündmuste ja tähtpäevade tähistamine perekonnas ja kodukohas; kodukoha vaatamisväärsuste tutvustamine.
- Kodukoht Eesti
- Linna- ja maaelu võrdlus; keskkonna säästmine; tuntumad vaatamis- ja kultuuriväärsused Eestis. Eesti kui e-riik.
- Keskkonnakaitse.
- Koostöö:
- informaatika: Eesti e-riik ja e-teenused
- Riigid ja nende kultuurid
- Õpitava keele kultuuriruumi kuuluvate riikide lühitutvustus (pealinnad, rahvad, keeled, eripära jmt).
- Teiste maailmas tuntumate riikide nimed, erinevad rahvad ja keeled, mida nad räägivad.
- Koostöö:
- ühiskonnaõpetus: Eesti Euroopa Liidu liikmena; Eesti rahvusvahelistes organisatsioonides
- Igapäevaelu. Õppimine ja töö.
- Sisseostud ja suhtlemine teeninduses (kauplus, turg, hotell, postkontor, rongi-/bussijaam jmt).
- Erinevate ametite ja nendega seonduvate töökohtadega seotud sõnavara, edasiõppe võimalused.
- Koostöö:
- Realica: Reaalkooli ajaloo ja ajateljega tutvumine
- Vaba aeg
- Erinevad spordialad
- Erinevate kultuuride eripära ja kooseksisteerimise aktsepteerimine / mõistmine
- Meediavahendid (ajakirjandus, raadio, televisioon, Internet) ja nende eakohased kasutamisvõimalused, meediavahenditest saadav kasu ja võimalikud ohud.
- Koostöö:
- informaatika: sotsiaalne meedia
- ühiskonnaõpetus: infoühiskond
Õpitulemused:
- tunneb huvi õpitavat keelt kõnelevate maade kultuurielu vastu, loeb võõrkeelsest eakohast kirjandust, vaatab filme ja telesaateid ning kuulab raadiosaateid;
- kasutab võõrkeelseid teatmeallikaid (nt tõlkesõnaraamatut, internetti) vajaliku info otsimiseks ka teistes valdkondades ja õppeainetes;
- töötab iseseisvalt, paaris ja rühmas;
- hindab õpetaja abiga oma tugevaid ja nõrku külgi seatud eesmärkide järgi ning kohandab oma õpistrateegiaid.
- Kuulamine:
- saab kuuldust aru, taipab nii peamist sõnumit kui ka üksikasju, kui räägitakse üldlevinud teemadel (nt uudistes, spordireportaažides, intervjuudes, ettekannetes, loengutes) ning kõne on selge ja üldkeelne.
- Lugemine:
- suudab leida vajalikku infot pikemast arutlevat laadi tekstist ja mõistab lihtsaid faktipõhiseid tekste, jutustavat laadi tekstide põhiideed ja suudab jälgida sündmuste arengut;
- kogub teemakohast infot mitmest tekstist;
- kasutab erinevaid lugemisstrateegiaid (nt üldlugemine, valiklugemine).
- Rääkimine:
- saab õpitavat keelt emakeelena kõnelevate inimestega igapäevases suhtlemises hakkama, tuginedes
- õpitava keele maa kultuuritavadele;
- oskab edasi anda raamatu, filmi, etenduse jms sisu ning kirjeldada oma muljeid;
- tuleb enamasti toime vähem tüüpilistes suhtlusolukordades;
- kasutab põhisõnavara ja sagedamini esinevaid väljendeid õigesti; keerukamate lausestruktuuride kasutamisel tuleb ette vigu;
- oskab inglise keeles anda ülevaate Reaalkooli ajaloost ajatelje juures.
- Kirjutamine:
- oskab koostada eri allikatest pärineva info põhjal kokkuvõtte (nt lühiülevaade sündmustest, isikutest);
- oskab kirjeldada tegelikku või kujuteldavat sündmust;
- oskab isiklikus kirjas vahendada kogemusi, tundeid ja sündmusi;
- oskab kirjutada õpitud teemal oma arvamust väljendava lühikirjandi.
Õppematerjalid: Gateway B2, Macmillan.
Viimati uuendatud: 01. veebruar 2018