Praktiline eesti keel III
Kursuse kood | EK6 (riikliku õppekava kursus) |
Valdkond | humanitaarained |
Kursuse nimetus | Eesti keele VI kursus „Praktiline eesti keel III“ |
Eelduskursused | puuduvad |
Lõimumine | Hea keeleoskus loob eeldused kõigi õppeainete edukaks omandamiseks ning toimetulekuks isiklikus ja avalikus elus. Samas arendavad kõik õppeained keelekasutuse põhipädevusi: sõnavara mõistmist ja kasutusoskust, teksti mõistmist ja tekstiloomet, pädevust suuliselt ja kirjalikult suhelda. Seega kujuneb õpilaste funktsionaalne ja kriitiline kirjaoskus välja mitte üksnes eesti keele, vaid kõigi õppeainete õppetegevuse tulemusel.
Vastavalt Tallinna Reaalkooli uurimistööde ajagraafikule kaasatakse uurimistööks vajalikke teemasid teistesse eesti keele kursustesse (nt resümee, retsensioon, teaduslik stiil jmt). |
Õppetöö korraldus (eeldus 35 tundi) |
Kontakttunnid, iseseisvad tööd, õppekäigud (muuseum, teater vmt) |
Õpetamise aeg | Kord kolme aasta jooksul (aineõpetajal on vajadusel võimalus kursuste järjekorda muuta) |
Kursuse eesmärgid |
|
Kursuse lühikirjeldus | Kõnelemine
Keeleline väljendusrikkus mõtete, tunnete ja hinnangute väljendamisel. Stiilivahendite kasutamine erineva mõju saavutamiseks suulises esinemises ja väitluses. Kirjutamine Arutleva artikli kirjutamine eri tüüpi (tekstiliste, pildiliste, audiovisuaalsete; lineaarsete, mittelineaarsete, hüpertekstiliste) alustekstide põhjal. Tarbetekstide (projekti ja kandidaadi põhjenduse, tegevusaruande) koostamine. Teadusteksti koostamine ja vormistamine. Õigekirjareeglistiku kordamine. Lugemine Keeruka struktuuriga ja eri modaalsusega tekstide mõistmine. Keeruka kujundliku väljenduse mõistmine. Süstemaatiline sõnavaraarendus (akadeemilisele ja haritud stiilile omaste võõrsõnade, lendväljendite, ilukirjanduskeele kõrgstiilse sõnavara ning käsitletavate teemadega seotud terminoloogia omandamine, kinnistamine ja praktiline kasutamine). Teabeotsingu oskuste tõhustamine. Kuulamine Keeruka struktuuriga suulise teksti konspekteerimine. Väitluse juhtimine ning seal esile tõusnud argumentidest kokkuvõtte tegemine |
Kursuse õpitulemused | Kursuse lõpetamisel õpilane:
|
Hindamisviis | Koondhinde moodustavad: kontrolltööd, suulised diskussioonid/ ettekanded, kirjandid/artiklid ning protsessi hindavad tööd. Aineõpetaja määrab oma ainekaardis kindlaks vastavate tööde arvu ning hinde kujunemise viisi.
Kooliastmehinne kujuneb kuue kohustusliku kursuse põhjal. |
Õppematerjalid Kirjandus (soovituslik kirjandus) |
Uuele õppekavale vastavad õpikud ning töövihikud. Seni: Lunter, A. „Gümnaasiumi eesti õigekeele töövihik” Valmis, A. „Õigekeelsuse käsiraamat gümnaasiumile” Lisaks: “Õigekeelsussõnaraamat” (trükis ja netisõnastik) |
Vastutav õppetool | humanitaarõppetool |
Kursuse väljund | Peamise väljundina loob eesti keele korrektne valdamine eeldused kõigi õppeainete edukaks omandamiseks: sõnavara mõistmine ja kasutamise oskus, teksti mõistmine ja tekstiloome ning pädevus suuliselt ja kirjalikult suhelda.
Lisaväljundid: emakeeleolümpiaadid, esseekonkursid, lingvistikaolümpiaadid, keeleprojektid. |
Viimati uuendatud: 20.01.2018