Praktiline eesti keel II
Kursuse kood | EK4 (riikliku õppekava kursus) |
Valdkond | humanitaarained |
Kursuse nimetus | Eesti keele IV kursus „Praktiline eesti keel II“ |
Eelduskursused | |
Lõimumine | Hea keeleoskus loob eeldused kõigi õppeainete edukaks omandamiseks ning toimetulekuks isiklikus ja avalikus elus. Samas arendavad kõik õppeained keelekasutuse põhipädevusi: sõnavara mõistmist ja kasutusoskust, teksti mõistmist ja tekstiloomet, pädevust suuliselt ja kirjalikult suhelda. Seega kujuneb õpilaste funktsionaalne ja kriitiline kirjaoskus välja mitte üksnes eesti keele, vaid kõigi õppeainete õppetegevuse tulemusel.
Vastavalt Tallinna Reaalkooli uurimistööde ajagraafikule kaasatakse uurimistööks vajalikke teemasid teistesse eesti keele kursustesse (nt resümee, retsensioon, teaduslik stiil jmt). |
Õppetöö korraldus (eeldus 35 tundi) |
Kontakttunnid, iseseisvad tööd, õppekäigud (muuseum, teater vmt) |
Õpetamise aeg | Kord kolme aasta jooksul (aineõpetajal on vajadusel võimalus kursuste järjekorda muuta) |
Kursuse eesmärgid |
|
Kursuse lühikirjeldus | Kõnelemine
Suuline suhtlus olukorrast ja vestluspartnerist lähtuvalt. Sama sõnumi edastamine erinevate keelevahenditega, keelelise väljenduse paindlikkus, otsesem ja kaudsem väljendumine. Ratsionaalsete, emotsionaalsete ja eetiliste argumentide kasutamine ning veenmine ja mõjutamine. Kirjutamine Tarbekirjade koostamine: juhend, koosoleku memo, tegevuskava. Mitme allika põhjal kokkuvõtte ja referaadi kirjutamine. Veebitekstide koostamine: blogi, podcast. Õigekiri ja lausestus: kirjavahemärgid, lauseanalüüs, lause õigekeelsus. Lugemine Eri modaalsusega tekstide (kirjaliku, audiovisuaalse, hüpertekstilise) tähenduse mõistmine. Teksti eesmärgi ja vaatenurga mõistmine, meediatekstide kriitiline analüüsimine. Teksti sisuliste ja keeleliste tunnuste põhjal paindlike elektrooniliste otsingustrateegiate kasutamine. Süstemaatiline sõnavaraarendus (üldkasutatavate võõrsõnade, ilukirjanduskeele sõnavara, käsitletavate teemadega seotud terminoloogia omandamine, kinnistamine ja praktiline kasutamine). Kuulamine Ratsionaalsete, eetiliste ja emotsionaalsete argumentide eristamine suulises tekstis, kallutatuse ja manipuleerimise äratundmine. |
Kursuse õpitulemused | Kursuse lõpetamisel õpilane:
|
Hindamisviis | Koondhinde moodustavad: kontrolltööd, suulised diskussioonid/ ettekanded, kirjandid/artiklid ning protsessi hindavad tööd. Aineõpetaja määrab oma ainekaardis kindlaks vastavate tööde arvu ning hinde kujunemise viisi.
Kooliastmehinne kujuneb kuue kohustusliku kursuse põhjal. |
Õppematerjalid Kirjandus (soovituslik kirjandus) |
Uuele õppekavale vastavad õpikud ning töövihikud.
Seni: Lunter, A. „Gümnaasiumi eesti õigekeele töövihik” Valmis, A. „Õigekeelsuse käsiraamat gümnaasiumile” Lisaks: “Õigekeelsussõnaraamat” (trükis ja netisõnastik) |
Vastutav õppetool | humanitaarõppetool |
Kursuse väljund | Peamise väljundina loob eesti keele korrektne valdamine eeldused kõigi õppeainete edukaks omandamiseks: sõnavara mõistmine ja kasutamise oskus, teksti mõistmine ja tekstiloome ning pädevus suuliselt ja kirjalikult suhelda.
Lisaväljundid: emakeeleolümpiaadid, esseekonkursid, lingvistikaolümpiaadid, keeleprojektid. |
Viimati uuendatud: 20.01.2018