Ajalugu 7. klass
realica
- Sümbolid
- Traditsioonid
- „Poiss”
- G. Lurich
- E. P. Särgava
- Õpitulemused:
- teab ja väärtustab Tallinna Reaalkooli sümboleid ja traditsioone;
- teab Reaali Poiss lugu;
- teab, kes olid järgmised isikuid ja iseloomustab nende tegevust: Georg Lurich, Ernst Peterson-Särgava (Habe), Paul Ederberg (Pudi).
Maailm keskajal 476 – 1492
- Keskaegse maailmapildi mõju maailma ajaloole, keskaja ühiskonna üldiseloomustus ja periodiseering. Läänikord, eluolu.
- Kiriku ja kultuuri osa keskajal, ristiusu õpetuse alused, ristisõjad, keskaja ülikoolid ja teadus, romaani ja gooti stiil.
- Frangi riik
- Frangi riigi teke
- Riik Karl Suure ajal
- Frangi riigi jagunemine
- Kolm tuumikala: Itaalia, Prantsusmaa ja Saksamaa
- Araablased
- Araabia ühiskond
- Muhamed. Islam
- Araabia kultuur ja selle mõju Euroopale
- Koostöö:
- matemaatika: araabia numbrid Euroopas
- Bütsants
- Bütsantsi tugevuse põhjused
- Justinianus I
- Vana-Vene riik
- Koostöö:
- geograafia: maailma rahvad
- Linnad ja kaubandus
- Linnade teke ja eluolu
- Hansakaubandus Põhja-Euroopas, tsunftikord
- Linnade valitsemine
- Põhja-Euroopa ja Eesti
- Skandinaavia eluviis ja ühiskond
- Viikingite retked
- Eesti keskajal
- Eluolu muinasaja lõpus, muinasmaakonnad, muistne vabadusvõitlus ja ristiusustamine.
- Ühiskonna struktuur. Valitsemine.
- Liivi ordu. Linnad.
- Asustus, tegevusalad ja eluolu kodukohas muinasaja lõpul / Tallinna vanem asustus ja eluolu muinasaja lõpul.
- Koostöö:
- inglise keel: riigid ja nende kultuurid
- Keskaja ühiskond Saksamaa, Inglismaa ja Prantsusmaa näitel
- Saksa-Rooma keisririik
- Parlamendi kujunemine Inglismaal
- Prantsusmaa ühendamine
- Eluolu keskajal
- Õpitulemused:
- kirjeldab läänikorda, feodaalset hierarhiat, seisuslikku ühiskonda, naturaalmajandust, talupoegade ja feodaalide elulaadi;
- teab kiriku osa keskaja ühiskonnas ja kultuuripärandi säilitajana ja maailmapildi kujundajana;
- teab, kuhu tekkisid keskaegsed linnad, iseloomustab keskaegse linna eluolu;
- iseloomustab Frangi riigi osatähtsust varakeskaegses ühiskonnas ja Frangi riigi jagunemise tagajärgi;
- iseloomustab araabia kultuuri ja selle mõju Euroopale, näitab kaardil araablaste vallutusi;
- kirjeldab viikingite elu, nimetab ja näitab kaardil nende retkede põhisuundi;
- toob esile ristisõdade eesmärgid ja tulemused;
- nimetab Eesti muinasmaakondi ja suuremaid linnuseid, iseloomustab eestlaste eluolu muinasaja lõpul, Eesti ristiusustamist ja muistset vabadusvõitlust;
- teab, kuidas kujunes Bütsantsi riik ning tekkis Vana-Vene riik;
- seletab ja kasutab kontekstis järgmisi mõisteid: paavst, patriarh, piiskop, preester, munk, nunn, senjöör, vasall, feodaal, pärisori, Inglise parlament, raad, tsunft, gild, Hansa Liit, Mõõgavendade ordu, Liivi Ordu, romaani stiil, gooti stiil, koraan, Muhamed, mošee, Meka;
- teab, kes olid Karl Suur, Justinianus I, ning iseloomustab nende tegevust.
Maailm varauusajal 1492 – 1600
- Ühiskond varauusajal
- Uue maailmapildi kujunemine. Tehnoloogia, majandussuhted, humanism. Kujutav kunst, Leonardo da Vinci
- Koostöö:
- tehnoloogiaõpetus: masinad ja mehhanismid
- Koostöö:
- Uue maailmapildi kujunemine. Tehnoloogia, majandussuhted, humanism. Kujutav kunst, Leonardo da Vinci
- Suured maadeavastused
- Ameerika avastamine
- Maadeavastuste tähendus Euroopale ja Euroopa mõju avastatud maades
- Koostöö:
- geograafia: kaardiõpetus
- Reformatsioon
- Reformatsioon Saksamaal. Martin Luther
- Eesti 16. sajandil
- Reformatsioon
- Haldusjaotus ja linnad
- Liivi sõja põhjused ja tagajärjed
- Koostöö:
- inglise keel: riigid ja nende kultuurid
- käsitöö ja kodundus: kudumine
- Õpitulemused:
- teab, kuidas mõjutasid varauusaegset ühiskonda maadeavastused, tehnoloogia areng ja reformatsioon;
- iseloomustab Eesti arengut 16. sajandil, majanduse ja linnade arengut ning reformatsiooni mõju;
- seletab Liivi sõja põhjusi ja tagajärgi;
- seletab mõisteid: maadeavastused, reformatsioon, protestandid, luteri usk, renessanss, humanism;
- teab, kes olid Kolumbus, Martin Luther ja Leonardo da Vinci, ning iseloomustab nende tegevust.