Kursuse kood |
|
Ü2 (riikliku õppekava kursus) |
Valdkond |
|
sotsiaalained |
Kursuse nimetus |
|
Ühiskonnaõpetuse II kursus |
Eelduskursused |
|
eelduskursused puuduvad |
Lõimumine |
|
Ühiskonnaõpetus on tihedalt seotud ajaloo, geograafia, bioloogia ja inimeseõpetusega. Nii käsitletakse geograafias põhjalikumalt rahvastiku-, linnastumis- ja maailmamajandusprobleeme ning nende seoseid üleilmastumisega. Samal ajal süvendab ühiskonnaõpetus õpilaste teadmisi riigist, mis on saadud ajalooõpetuse kaudu. Riigikaitse, filosoofia ja usundiõpetuse
valikkursused avardavad veelgi õpilaste teadmisi oma ja teistest kultuuridest ning ühiskonnast, toovad enam sisse mitmekultuurilisuse ja globaliseerumise dimensiooni, et luua seoseid ning märgata sarnast ja erinevat. |
Õppetöö korraldus
(eeldus 35 tundi) |
|
Kontakttunnid, arutelud, dispuudid, iseseisvad tööd (e-õppe keskkonnas), õppekäik |
Õpetamise aeg |
|
Kord kolme aasta jooksul (aineõpetajal on vajadusel võimalus kursuste järjekorda muuta) |
Kursuse eesmärgid |
|
Õpilane:
- mõistab, väärtustab ja kaitseb inimõigusi ja põhivabadusi; austab demokraatia põhimõtteid ja demokraatlikke väärtusi, järgib üldtunnustatud käitumisreegleid, on seaduskuulekas;
- määratleb ennast Eesti, Euroopa ja maailmakodanikuna, teadvustab oma kohustusi ja vastutust kodanikuna; toetab oma käitumisega ühiskonna, kultuuri ja looduskeskkonna jätkusuutlikku arengut ning kavandab teadlikult oma tulevikku;
- austab enda ja teiste inimväärikust, suhtub eelarvamusteta ja lugupidavalt kõigisse inimestesse ning arvestab nende erivajadusi;
- mõistab ja austab oma ja teiste rahvaste kultuuri väärtuslikkust, erinevaid maailmavaatelisi tõekspidamisi (v.a inimsusevastased) ning saab aru kultuuride dialoogi tähendusest ja vajalikkusest;
- põhjendab ning kaitseb oma seisukohti ja valikuid argumenteeritult ning suudab osaleda arutelus ja väitluses; oskab eristada emotsionaalseid ja poliitiliselt kallutatud hinnanguid objektiivsest tõest; austab igaühe õigust isiklikule arvamusele ja sõnavabadusele.
|
Kursuse lühikirjeldus |
|
III Ühiskonna majandamine
Riik ja majandus
Tööturg ja hõive
Tarbimine ja investeerimine
IV Maailma areng ja maailmapoliitika
Nüüdisaja maailma mitmekesisus ja rahvusvaheline suhtlemine |
Kursuse õpitulemused |
|
Õpilane:
- on omandanud ülevaate nüüdisaegse majanduse toimimisest ja erinevatest majandussüsteemidest;
- iseloomustab riikide majandusliku suhtlemise põhimõtteid;
- väärtustab säästva majanduse põhimõtteid;
- tunneb tarbija ning ettevõtja rolli ühiskonnas, mõistab nende ühis- ja vastandlikke huve;
- tunneb maksupoliitikat, selle mõju üksikisikule ja ühiskonnale, väärtustab maksude maksmist kui kodaniku ja ettevõtja panust ühiskonna heaolusse;
- teab oma võimalusi ja oskab käituda tööturul; mõistab elukestva õppe olemust ja vajadust;
- oskab leida majandusalast teavet, kasutada selle töötlemiseks asjakohaseid statistilisi meetodeid ning esitada tulemusi suuliselt, visuaalselt ja kirjalikult;
- tunneb töösuhteid, ettevõtlust ning intellektuaalse omandi kaitset reguleerivaid olulisemaid õigusakte;
- teab tähtsamaid globaalprobleeme ja tunneb kaasvastutust nende lahendamise eest;
- iseloomustab nüüdismaailma põhiprobleeme ja arengutendentse; osaleb ühiskonna arengu aruteludes ning mõistab rahvusvaheliste kodanikualgatusprojektide tähtsust probleemidele osutamisel ja nende lahendamisel;
- kasutab infotehnoloogiavahendeid infot otsides, tõlgendades ja vahendades, arvestades ning väärtustades autoriõiguste kaitset;
- tunneb humanitaarõiguse norme, nendest tulenevaid piiranguid ja kaitset; austab elu ja inimväärikust.
|
Hindamisviis |
|
Kursuse koondhinde moodustavad: kirjalik töö, projektitöö, esitlused.
Kooliastmehinne kujuneb välja kursusehinnete põhjal. |
Õppematerjalid
Kirjandus (soovituslik kirjandus) |
|
Õppetekstid õppetooli valikul, teabekirjandus, teemakirjandus, interaktiivsed õppematerjalid, Eesti Vabariigi põhiseadus
www.eesti.ee |
Vastutav õppetool |
|
humanitaarainete õppetool |
Kursuse väljund |
|
Õpilased omandavad sotsiaalse kirjaoskuse, s.o teadmised, oskused, väärtused ja hoiakud, mis on vajalikud vastutustundlikuks toimetulekuks dünaamilises ja mitmekultuurilises keskkonnas.
Praktiliseks väljundiks on ühiskonnaõpetuse olümpiaadid ning vastavasisulised esseekonkursid. |