Tallinna Reaalkooli mõjutusmeetmete rakendamise kord

Kinnitatud direktori käskkirjaga 16.10.2025 nr 1-2/1

Mõjutusmeetmete rakendamise eesmärgiks on mõjutada õpilasi kooli kodukorra kohaselt teistega lugupidavalt käituma, järgima Tallinna Reaalkooli väärtusi ning ennetada turvalisust ohustavate olukordade tekkimist koolis.

Enne mõjutusmeetme määramist kuulatakse ära õpilase selgitused ja põhjendatakse õpilasele mõjutusmeetme valikut. Õpilase suhtes võib rakendada Põhikooli- ja gümnaasiumi seaduses (PGS § 58 lg 4) sätestatud mõjutusmeetmeid, seaduses sätestatud tingimustel ja korras.

Õpilase suhtes rakendatakse üht või mitut järgnevat mõjutusmeedet:

  1. õpilase käitumise arutamine õpilasega, korduvate rikkumiste korral kohtumine koos vanemaga;
  2. suuline märkus või kirjalik märkus e-kooli ja/või õpilaspäeviku vahendusel;
  3. õpilase õppetunnist eemaldamine, tagades tema turvalisuse;
  4. õpilasega tema käitumise arutamine klassijuhataja, õppealajuhataja või direktori juures ja selle fikseerimine õpilase käitumise arutelu protokollis, vajadusel on kaasatud tugispetsialist ja lapsevanem;
  5. kirjalik noomitus;
  6. kirjalik noomitus direktori käskkirjaga;
  7. pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul;
  8. ajutine keeld võtta osa õppekavavälisest tegevusest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest;
  9. ajutine õppes osalemise keeld koos kohustusega saavutada selle perioodi lõpul nõutavad õpitulemused ning
  10. teised seaduses sätestatud mõjutusmeetmed.

Kui kooli poolt rakendatavad meetmed ei avalda soovitud mõju või neid ei ole võimalik rakendada, kuna kool ei saa kontakti lapse või vanemaga, pöördub kool lasteabi kaudu laste heaolu spetsialisti poole.

Tallinna Reaalkooli tugimeetmete rakendamise kord

1. Tugimeetmete rakendamise eesmärgiks on õpiraskuste ennetamine ja õpiraskustega õpilaste toetamine.

2. Õpetaja ja klassijuhataja pädevuses olevad tugimeetmed.
2.1. Õpilase vaatlemine ning arutelu õpilasega (vajadusel kaasatakse lapsevanem) probleemide väljaselgitamiseks. Arutelu tulemusena on võimalik rakendada järgmiseid meetmeid:

  • konsultatsioonid,
  • õpiabiplaan vastavalt väljatöötatud formaadile.

3. Juhtkonna pädevuses olevad tugimeetmed
3.1. Arutelu, kuhu on kaasatud õpilane, lapsevanem, aineõpetaja ja klassijuhataja. Arutelu tulemusena fikseeritakse kooli ja lapsevanema ühine otsus meetmete rakendamise kohta ning kohaldamise periood. Piiratud teovõimega õpilase vanem tagab õpilase aktiivse osalemise meetmete rakendamisel. Arutelu tulemusena on võimalik rakendada järgmiseid meetmeid:

  • aineõpetaja konsultatsioonid, so täiendav pedagoogiline juhendamine väljaspool õppetunde,
  • õpiabiplaani rakendamine,
  • individuaalse õppekava rakendamine,
  • suunamine tugispetsialistide juurde (logopeed, psühholoog) vastavalt psühholoogilise nõustamisteenuse korrale,
  • suunamine Tallinna laste nõustamiskomisjoni.

 

Viimati muudetud: 16.10.2025