Loodusvarad ja nende kasutamine
Kursuse kood | G4 (riikliku õppekava kursus) | |
Valdkond | loodusained | |
Kursuse nimetus | Loodusvarad ja nende kasutamine |
|
Eelduskursused | Maa kui süsteem I, Maa kui süsteem II, Rahvastik ja majandus | |
Lõimumine | bioloogia: geneetiliselt muundatud organismid, nendega seotud ohud, põllumajandusega seotud keskkonnaprobleemid, mahepõllumajandus, kultuurtaimede levik; maailmamerega seotud keskkonnaprobleemid, metsadega seotud keskkonnaprobleemid, energiamajandusega seotud keskkonnaprobleemid; bioloogiline mitmekesisus;
ühiskonnaõpetus: maailma toiduprobleemid, arenenud riikide toiduabi, loodusvarad konfliktide allikana; ajalugu: omatarbelise ja kaubandusliku põllumajanduse areng eri ajalooperioodidel, niisutuspõllundusega seotud tsivilisatsioonid, loodusvaradest tingitud riikidevahelised konfliktid; matemaatika: statistiliste andmete analüüs ja esitamine, jooniste, diagrammide, tabelite jms analüüs ja koostamine; keemia: vee keemiline koostis, vee reostumine; õhu keemiline koostis ja õhu saastumine; füüsika: infiltratsioon, alanduslehter; energia liigid ja nende kasutamine |
|
Õppetöö korraldus (eeldus 35 tundi) |
kontakttunnid praktilised tööd e-õppe keskkonnas, õppekäik |
|
Õpetamise aeg | 11. klass | |
Kursuse eesmärgid | Õpilane
|
|
Kursuse lühikirjeldus (teemad ja õpitulemused) | Põllumajandus ja keskkonnaprobleemid
Maailma toiduprobleemid. Põllumajanduse arengut mõjutavad looduslikud ja majanduslikud tegurid. Põllumajandusliku tootmise tüübid. Põllumajanduslik tootmine eri loodusolud ja arengutasemega riikides. Põllumajanduse mõju keskkonnale. Põhjavee kasutamisega seotud keskkonnaprobleemid. Maailma kalandus ja vesiviljelus. Maailmamere reostumine ning kalavarude vähenemine. Õpitulemused: õpilane
Praktilised tööd ja IKT rakendamine: teabeallikate põhjal ülevaate koostamine ühe valitud riigi põllumajandusest või vesiviljelusest või võrdlev analüüs arenenud riigi ja arengumaa kohta. Metsamajandus ja –tööstus ning keskkonnaprobleemid Eri tüüpi metsade levik. Metsade hävimine ja selle põhjused. Ekvatoriaalsed vihmametsad ja nende majandamine. Parasvöötme okasmetsad ja nende majandamine. Metsatööstus arenenud ning vähem arenenud riikides. Metsade säästlik majandamine ja kaitse. Õpitulemused: õpilane
Praktilised tööd ja IKT rakendamine: teabeallikate põhjal ülevaate koostamine ühe valitud riigi metsamajandusest ja puidutööstusest või võrdlev analüüs arenenud riigi ja arengumaa kohta. Energiamajandus ja keskkonnaprobleemid Maailma energiaprobleemid. Energiaressursid ja maailma energiamajandus. Nüüdisaegsed tehnoloogiad energiamajanduses. Energiamajandusega kaasnevad keskkonnaprobleemid. Õpitulemused: õpilane
Praktilised tööd ja IKT rakendamine: teabeallikate järgi ülevaate koostamine ühe valitud riigi energiamajandusest või võrdlev analüüs arenenud riigi ja arengumaa kohta. |
|
Hindamisviis | kursusehinde moodustavad: arvestustööde, praktilised tööde, rühmatööde hinded kooliastmehinne kujuneb kolme riikliku ja ühe kooli valitud kursuse põhjal |
|
Õppematerjalid Kirjandus (soovituslik kirjandus) |
õpikud õppetooli valikul
Uus maailma atlas Lisamaterjalid: Eesti Statistikaamet http://www.stat.ee FAO kodulehekülg põllumajandusstatistikaga http://www.fao.org Google Earth´i programm http://earth.google.com EL portaal http://europa.eu/pol/agr/index_et.htm Maailmakool http://www.maailmakool.ee/index.php?id=11100 Keskkonnaohtude kaardid http://globalis.gvu.unu.edu ÜRO keskkonnahoiu atlas Atlas of Our Changing Environment on Google Maps http://na.unep.net/atlas/google.php FAO kodulehekülg metsatööstuse statistikaga http://www.fao.org RMK metsamapp http://www.biogeoliit.ee/mater/metsamapp.pdf CIA-the World Factbook https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook U.S. Energy Information http://www.eia.doe.gov/ |
|
Vastutav õppetool | loodusained | |
Kursuse väljund | ettevalmistus koolieksamiks, uurimistööks, osalemine olümpiaadidel ja ainevõistlustel |