Kunst 7. klass
- III astmes omandatakse teoreetilisemal tasemel teadmisi kunsti nii märgilistest (sümbol, allegooria, tsitaat jne) kui ka vormilistest (värv, valgus ja vari, perspektiiv, kompositsioon jne) väljendusvahenditest. Loomingulistes töödes katsetatakse uusi meediume ning väljundeid; seatakse järjest rohkem endale ise ülesandeid; mängitakse vormielementide ja väljendusvahenditega teose isikupära ning sõnumi huvides. Teadlikumalt võetakse eeskujuks kunstiteoseid ja -stiile, analüüsitakse teoseid ning otsitakse visuaalset ja verbaalset infot. Kunsti käsitletakse visuaalse ning sotsiaalse keskkonna osana.
- Sisu, sõnum, kontekst.
Lugude ja emotsioonide edastamise võtted läbi aegade. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile.Sümbol, allegooria ja tsitaat kui sõnumikandjad.- Koostöö:
- REALICA: sümbolid
- Koostöö:
- Vorm ja kompositsioon.
Kujutatava lihtsustamine ja deformeerimine suurema karakteersuse ja emotsionaalsuse saavutamiseks.
Perspektiiv ühe koondpunktiga. Värvide kontrastid, vastastikused mõjud, kooskõlad ja tasakaal.
Kujutamise viisid. Stiliseerimine, abstraheerimine, matemaatika: deformeerimine jne. Nt kubismile omane kujutamine.- Koostöö.
- matemaatika: geomeetrilised kujundid
- Koostöö.
- Arhitektuur ja disain.
Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted, disain kui probleemilahendus.
Arhitektuur ja disain Eestis ning rahvusvahelised suundumused.
Teksti ja pildi koosmõju graafilises disainis. Kirjatüübid ja
graafilise kujunduse baasvõtted. tehnoloogiaõpetus: disain ja joonestamine; toodete disainimine arvutitarkvara abil - Kunstimaailm. Eesti kunsti suurkujud ja teosed. Erinevate kultuuride kunstiajaloo tuntumate teoste näited.
Kaasaegse kunsti olemus ja aktuaalsed teemad. Kunstiteose erinevad vormid. Kunstiteose sõnum.
Kunst peegeldamas ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengut.
Kunstnike, kunstiajaloolaste, disainerite ja arhitektide erialane töö (vastava eriala professionaalid kunstitunnis). - Tehnikad ja materjalid. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt visandamine, joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, paljundustehnikad, installatsioon jne).
Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika).- Koostöö:
- informaatika: pilditöötlus
- Koostöö:
- Kunst väljaspool klassiruumi (nt muuseumi, kunstniku ateljee, nii traditsioonilise kunsti kui ka kaasaegse kunsti näituse külastamine + nähtu analüüsimine).
- Õpitulemused:
- õpilane tunnetab ja arendab teadlikult oma kunstialaseid võimeid; loovülesannetes leiab erinevaid lahendusvariante ja isikupäraseid teostusvõimalusi, esitleb tulemusi ning põhjendab valikuid;
- kasutab ideest lähtudes sihipäraselt mitmekesiseid visuaalseid väljendusvahendeid. Kasutab kunsti õppides ning loovas praktikas tehnoloogiavahendeid;
- tunneb Eesti ja maailma kultuuripärandi olulisi kunstiteoseid. Võrdleb eri ajastute kunsti näiteid, kirjeldades ning mõtestades sõnumite, väljendusvahendite ja hinnangute muutumist kultuuriajaloo vältel;
- analüüsib looduslikke ja tehiskeskkondade objekte ning nendevahelisi seoseid ökoloogilisest, esteetilisest ja eetilisest vaatepunktist. Mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ja parem lahendus;
- kasutab visuaalse kommunikatsiooni vahendeid, arutleb pildikeele kultuuriliste märkide üle;
- teadvustab kunsti rolli ühiskonnas. Seostab omavahel kultuuri, ühiskonna ning teaduse ja tehnoloogia arengut;
- mõistab, et kaasaegne kunst väljendub paljudes erinevates meediumites ja kõnetab vaatajat laias teemade ringis.