Bioloogia V kursus
Kursuse kood | B5 (riikliku õppekava kohustuslik kursus) | |
Valdkond | bioloogia | |
Kursuse nimetus | Bioloogia V kursus | |
Eelduskursused | bioloogia I-IV kursus | |
Lõimumine | ühiskonnaõpetus: kultuuriliste ja rassiliste eripärade seos loodusliku valikuga ajalugu: ühiskondade tekke sõltuvus taimestikust ja loomastikust. inglise keel: referaadi koostamiseks inglisekeelsed allikad keemia: keskkonna pH, happevihmad, osooni teke, füüsika: kliima soojenemine, radioaktiivsete isotoopide poolestusaeg geograafia: keskkonnaprobleemid, bioomid, ökosüsteemid matemaatika: normaaljaotus, Gaussi kõver, graafikute analüüsimine, koostamine |
|
Õppetöö korraldus (35 tundi) |
kontakttunnid, praktilised tööd, iseseisvad tööd (e-õppe keskkonnas) | |
Õpetamise aeg | 12. klass | |
Kursuse eesmärgid |
|
|
Kursuse lühikirjeldus oade kaupa koos õpitulemustega | Bioevolutsioon
Evolutsiooniidee täiustumise seos loodusteaduste arenguga. Darwini evolutsiooniteooria põhiseisukohad. Loodusteaduslikest uuringutest tulenevad evolutsioonitõendid. Eri seisukohad elu päritolu kohta Maal. Bioevolutsiooni varased etapid ja nüüdisaegsete eluvormide kujunemine. Olelusvõitlus, selle vormid. Loodusliku valiku vormid ja tulemused. Kohastumuste eri vormide kujunemine. Mutatsioonilise muutlikkuse, kombinatiivse muutlikkuse, geneetilise triivi ja isolatsiooni osa liigitekkes. Makroevolutsiooniliste protsesside – evolutsioonilise mitmekesistumise, täiustumise ja väljasuremise – tekkemehhanismid ning avaldumisvormid. Bioevolutsioon ja süstemaatika. Inimlaste lahknemine inimahvidest ning uute tunnuste kujunemine. Perekond inimene, selle eripära võrreldes inimahvidega. Teaduslikud seisukohad nüüdisinimese päritolu kohta. Inimese evolutsiooni mõjutavad tegurid, bioloogiline ja sotsiaalne evolutsioon. Taimestiku ja loomastiku mõju ühiskondade arengule. Bioevolutsiooni pseudoteaduslikud käsitlused. Evolutsiooni uurimisega seotud teadusharud ning elukutsed. Praktilised tööd ja IKT rakendamine
Õpitulemused:
Ökoloogia ja keskkonnakaitse Abiootilised ja biootilised keskkonnategurid. Ökosüsteemide terviklikkus. Aineringed ökosüsteemides. Energiavoog läbi ökosüsteemide. Ökoloogilised globaalprobleemid. Liikide kaitse võimalused. Looduskaitse maailmas ja Eestis. Looduskaitse korraldus Eestis. Rahvusvaheline koostöö. Praktilised tööd ja IKT rakendamine: lihhenoindikatsioon kooliümbruses Õpitulemused: õpilane
|
|
Hindamisviis | kursuse koondhinde moodustavad: kontrolltööd, kirjalikud tööd, praktilised tööd, protsessihinded
kooliastme hinne kujuneb viie bioloogia kursuse hinde põhjal |
|
Kirjandus | Õpik ja töövihik: “Bioloogia gümnaasiumile 4. osa” Avita, 2013
Materjalid kooli Moodle keskkonnas www.koolielu.ee gümnaasiumibioloogia esitlused Nick Lane „Elu tõusutee” 2012 „Püssid pisikud ja teras” 2008 |
|
Vastutav õppetool | loodusained | |
Kursuse väljund | ettevalmistus koolieksamiks, uurimistööks, osalemine olümpiaadidel ja ainevõistlustel |