Tallinna Reaalkooli meedianädal suunas kriitiliselt mõtlema
Meediapädevus on teadmised, oskused ja hoiakud, mille abil suudame mõista meid ümbritsevat infot, seda analüüsida ja kriitiliselt hinnata ning ise adekvaatselt edasi anda nii vastu võetud kui ka ise loodud sõnumeid. Tallinna Reaalkooli meediapädevusnädala üks eesmärke on pöörata tähelepanu sellele, kui oluline on hoida meediaruumis leviva info suhtes kriitilist meelt. Meedianädal toimus 7.-14. oktoobrini.
Kooli meedianädala eesmärk on tõsta nii õpilaste kui ka õpetajate teadlikkust ajakirjanduseetika, selge kommunikatsiooni, mõjutamisvõtete, valeinfo, internetiturvalisuse jms teemal. Külas käis tegevajakirjanikke ja teisi meediaspetsialiste, kuid aineõpetajad suunasid oma valdkonna sees samuti õpilasi meediatekstidega töötama.
Algklassidele käisid kõnelemas teleajakirjanik ja produtsent Mai Kangro, suhtekorraldaja Kaia Gil ning teleajakirjanik Heleri All. Kangro ja Gil rääkisid õpilastele sellest, mis üldse meedia on, kuidas ta meid mõjutab ning mida lõbusat võib igapäevases meediatöös ette tulla. All andis põneva ülevaate telesaate tegemisest. Ta vastas ka laste küsimustele näiteks selle kohta, mis juhtub, kui konkureeriv kanal loo “ära varastab” või mis juhtub, kui saatekülaline haigeks jääb. Põhikooli nooremale astmele käis oma tööst kõnelemas ajakirjanik Carine Jessica Kostla, kes peatus põhjalikult ajakirjanduseetikal ning kes andis noortele edasi Juhan Peegli legendaarse mõtte: “Ajakirjanik sa võid olla, inimene sa pead olema.” Kohtumise lõpus selgitas meediateemaline Kahoot välja ka usinamad kaasamõtlejad.
Põhikooli vanemale astmele ja gümnaasiumile kõneles oma tööst spordiajakirjanik Juhan Kilumets. Ta avas värvikalt ja kaasahaaravalt selle maailma telgitaguseid ning toonitas, et pealtnäha lobeda jutu taga peitub tohutult põhjalik eeltöö. Kirjanik ja copywriter Sass Henno avas turunduse köögipoolt. Noored said teadlikumaks mõjutusvõtetest, mida reklaaminduses kasutatakse ning said ise kaasa mõelda, kuidas käib tootele/teenusele reklaami loomine. Gümnasistidele andis kommunikatsioonijuhi ametist ülevaate Reaalkooli vilistlane ja kommunikatsioonibüroo Meta Advisory vanemkonsultant Rainer Laurits.
Lisaks sellele, et külas käisid silmapaistvad esinejad, koostasid 6. klassi õpilased rühmades ajalehte, pidades silmas ka meedianädala külalistelt saadud näpunäiteid. Tallinna Reaalkooli ajalehe Reaali Poisi toimetusest käisid abituriendid Johanna Paide ja Kaisa Vaher oma noorematele koolikaaslastele rääkimas, milline näeb välja nende töö.
Reet Varik
Foto: Jaanika Lukk
Vaata ka: Tallinna Reaalkooli meedianädal suunas kriitiliselt mõtlema