R-õpe ja muutunud õpikäsitus Tallinna Reaalkooli algklassides

koolielu

R-õpet on Tallinna Reaalkoolis läbi viidud juba enam kui 10 aastat, sel on oma ainekava ning see jookseb läbi aasta kõikides algklassi tundides. R-õppel on kaks suurt eesmärki. Peamiseks eesmärgiks on sütitada juba esimestest koolipäevadest alates õpilastes reaalhuvi. 1. septembril on esimeste klasside õpilastel keemia- ja füüsikatund, mis alati värsketel realistidel silmad särama paneb. Teiseks suuremaks eesmärgiks on see, et lapsed õpiksid tundma oma kooli õpetajaid (r-õpet annavad enamasti gümnaasiumi- ja põhikooliõpetajad) ning seetõttu oleks üleminek 5. klassi sujuvam. Tihti annavad tunde ka lapsevanemad, vilistlased või suuremad kooliõed-vennad.

2020/2021 õppeaastal uuendasime r-õppe ainekava. Kaasajastasime ning mitmekesistasime teemaderingi. Suuremalt tulid sisse ennastjuhtiva õppija, karjääriõpetuse, majandusõpetuse ning jäätmekäitluse teemad. Alles jäid traditsioonilised matemaatilise loogika ning muidugi keemia-füüsika tunnid. R-õppe raames toimuvad suured kogu algkooli hõlmavad üritused nagu leiutajate päev “Ohhoo” ning karjääripäev, milles lapsevanemad õpilastele oma ameteid tutvustavad. R-õppe tunnid on laste suured lemmikud!

Mitmendat aastat viime läbi ka muutunud õpikäsituse (MÕK) tunde. Meie kasutame neid tunde (1 kord nädalas) eeskätt õppe diferentseerimises ning selleks, et õpilased saaksid ise oma õpet disainida. Tund on lennupõhine ning koostöötunni raames on õpetajad välja töötanud erineva raskusastmega ülesandeid. Õpilased saavad kas ise valida endale sobivaima raskusega ülesandeid või suunatakse nad teatud ülesannete juurde. MÕK tunnid võimaldavad taaskord õpet mitmekesistada ning pakkuda mitmekihilisemaid teadmisi ja oskusi.

Kaie Matt, Tallinna Reaalkooli klassiõpetaja
Foto: erakogu