Draamaõpe 5. klass
Mina ümbruskonnas
Enesearendus
- diktsioon, hääletugevus, -selgus, väljenduslikkus;
- spontaansed sõnavõtud, monoloogid, kirjeldused;
- kuulamisharjutused ja kuuldu järgi tegutsemine;
- tähelepanu- ja vaatlusülesanded, avastatu esitamine teistele kõne ja kehalise väljenduse kaudu;
- loovtekstide koostamine ja esitamine;
- kirjanduslike tekstide esitamine (luule, proosa);
pantomiim; - kujutlusmängud, kujuteldava kirjeldamine, joonistamine, väljendamine liikumise kaudu;
- väljamõeldud või ümbritsevast elust leitud rollide kirjeldused, esitused, etüüdid;
- liikumismängud ja muusikaline liikumine.
- Koostöö:
- eesti keel: tekstiloome
- kirjandus: jutustamine; esitamine
- Koostöö:
Eneseanalüüs
- oma tunnete ja meeleolude kirjeldamine;
- oma tegevustele, olukordadele ja situatsioonidele hinnangu andmine;
- oma hinnangu põhjendamine;
- mina-pildi teadvustamine endale ja kaaslastele;
- oma probleemide, vajaduste ja ootuste teadvustamine.
Meeskonnatöö
Koostöö ja suhtlemise arendamine tegevuse kaudu
- tähelepanu-, koostöö- ja liikumismängud;
- enesekehtestamine meeskonnas, ei-ütlemine, vabandamine;
- erinevate karakterite kujutamine (soolised, kultuurilised, isiksuslikud erinevused);
- erinevate emotsioonide väljendamine teksti ja tegevuse kaudu;
- olukordade väljendamine liikumise, pantomiimide, ”skulptuuride” kaudu, tegevuse selgitus ja põhjendus;
- dialoogide, loovtekstide koostamine ja esitamine;
- improvisatsioonid, etüüdid piltide, etteantud situatsioonide, märksõnade ja muusika järgi;
- teksti, pildi, laulu või muusikapala lavastamine;
- lühinäidendi kirjutamine ja lavastamine;
- diskussioonid, väitlused uudsetes rollides;
- rollimängud: probleemide ja konfliktide lahendamiseks, alternatiivsete käitumisviiside leidmiseks, väärtuste ja kõlblusnormide kujundamiseks;
- muusikaline liikumine ja tants;
- plaanide, skeemide, piltkavandite koostamine, tegutsemine nende järgi.
- Koostöö:
- eesti keel: keelekasutus erinevates suhtlusolukordades; tekstiloome
- kirjandus: teksti tõlgendamine, analüüs ja mõistmine; esitamine
- Koostöö:
Tegevuse analüüs
- oma ja kaaslase osaluse analüüs meeskonnatöös;
- olukordade ja grupitöö tulemuslikkuse analüüs;
- kaaslaste hinnangute kuulamine ja aktsepteerimine;
- tööle ühise hinnangu leidmine koos kaaslastega.
Teater
Teatrikülastused
- kutseline teater, õpilasteater, harrastusteater;
- teatrikülastuste analüüs.
- Koostöö:
- kirjandus: esitamine; teose/ loo terviku mõistmine
- Koostöö:
Teatritöö ja erinevate väljendusvahendite tutvustus
- erinevate žanrite tutvustus;
- tutvumine Eesti teatrite ja näitlejatega;
- teatri roll läbi aegade.
Lavastamine
- lavastuse tehniliste elementidega tutvumine;
- etenduse planeerimine, organiseerimine ja harjutamine;
- etenduse mängimine.
Esteetiline kasvatus
- teater ja teised kunstid;
- teatri osa esteetilises kasvatuses;
- teatri koht isiksuse kujunemisel.
Õpitulemused
- omab adekvaatset minapilti, teab oma tugevaid ja nõrku külgi, püüab selgusele jõuda oma huvides ja püüdlustes;
- oskab olukorrale vastavalt kasutada häält, miimikat, žeste ja keha oma mõtete ja tunnete väljendamisel;
- oskab ja tahab teha koostööd, meeskonnas tegutseda erinevates rollides, tunneb rõõmu loovast tegevusest;
- peab kinni kokkulepetest ja meeskonnas kehtestatud reeglitest, on usaldusväärne, tunneb vastustust oma tegude eest, on positiivne ja arvestab kaaslastega;
- tunnustab inimeste vaadete ja olukordade erinevusi, mõistab kompromisside vajalikkust ja on valmis neid looma;
- mõistab oma rolli pereliikmena, sõbrana, kaaslasena, õpilasena; püüab leida lahendusi tekkinud probleemidele;
- tunnustab ja aitab kaaslasi, hindab enese ja kaaslaste töö tulemusi;
- oskab saadud teavet tõlgendada, kasutada ja edastada;
- oskab töid vormistada, viimistleda ja esitada;
- tunneb põhilisi suhtlusvõtteid, oskab neid kasutada vastavalt situatsiooni iseärasustele;
- oskab keskenduda tegevusele, seda kavandada ja hinnata, oma eksimusi näha ja tunnistada, oma tegevust korrigeerida;
- oskab ja tahab oma arvamust väljendada, põhjendada ja kaitsta;
- väärtustab kunstiloomingut, soovib end kunstivahendite abil väljendada;
- tunneb põhilisi teatriliike, on tuttav Eesti teatrite ja näitlejatega, teab teatritöö organiseerimise põhimõtteid.