Draamaõpe 5. klass

Mina ümbruskonnas

Enesearendus

  • diktsioon, hääletugevus, -selgus, väljenduslikkus;
  • spontaansed sõnavõtud, monoloogid, kirjeldused;
  • kuulamisharjutused ja kuuldu järgi tegutsemine;
  • tähelepanu- ja vaatlusülesanded, avastatu esitamine teistele kõne ja kehalise väljenduse kaudu;
  • loovtekstide koostamine ja esitamine;
  • kirjanduslike tekstide esitamine (luule, proosa);
    pantomiim;
  • kujutlusmängud, kujuteldava kirjeldamine, joonistamine, väljendamine liikumise kaudu;
  • väljamõeldud või ümbritsevast elust leitud rollide kirjeldused, esitused, etüüdid;
  • liikumismängud ja muusikaline liikumine.
    • Koostöö:
      • eesti keel: tekstiloome
      • kirjandus: jutustamine; esitamine

Eneseanalüüs

  • oma tunnete ja meeleolude kirjeldamine;
  • oma tegevustele, olukordadele ja situatsioonidele hinnangu andmine;
  • oma hinnangu põhjendamine;
  • mina-pildi teadvustamine endale ja kaaslastele;
  • oma probleemide, vajaduste ja ootuste teadvustamine.

Meeskonnatöö

Koostöö ja suhtlemise arendamine tegevuse kaudu

  • tähelepanu-, koostöö- ja liikumismängud;
  • enesekehtestamine meeskonnas, ei-ütlemine, vabandamine;
  • erinevate karakterite kujutamine (soolised, kultuurilised, isiksuslikud erinevused);
  • erinevate emotsioonide väljendamine teksti ja tegevuse kaudu;
  • olukordade väljendamine liikumise, pantomiimide, ”skulptuuride” kaudu, tegevuse selgitus ja põhjendus;
  • dialoogide, loovtekstide koostamine ja esitamine;
  • improvisatsioonid, etüüdid piltide, etteantud situatsioonide, märksõnade ja muusika järgi;
  • teksti, pildi, laulu või muusikapala lavastamine;
  • lühinäidendi kirjutamine ja lavastamine;
  • diskussioonid, väitlused uudsetes rollides;
  • rollimängud: probleemide ja konfliktide lahendamiseks, alternatiivsete käitumisviiside leidmiseks, väärtuste ja kõlblusnormide kujundamiseks;
  • muusikaline liikumine ja tants;
  • plaanide, skeemide, piltkavandite koostamine, tegutsemine nende järgi.
    • Koostöö:
      • eesti keel: keelekasutus erinevates suhtlusolukordades; tekstiloome
      • kirjandus: teksti tõlgendamine, analüüs ja mõistmine; esitamine

Tegevuse analüüs

  • oma ja kaaslase osaluse analüüs meeskonnatöös;
  • olukordade ja grupitöö tulemuslikkuse analüüs;
  • kaaslaste hinnangute kuulamine ja aktsepteerimine;
  • tööle ühise hinnangu leidmine koos kaaslastega.

Teater

Teatrikülastused

  • kutseline teater, õpilasteater, harrastusteater;
  • teatrikülastuste analüüs.
    • Koostöö:
      • kirjandus: esitamine; teose/ loo terviku mõistmine

Teatritöö ja erinevate väljendusvahendite tutvustus

  • erinevate žanrite tutvustus;
  • tutvumine Eesti teatrite ja näitlejatega;
  • teatri roll läbi aegade.

Lavastamine

  • lavastuse tehniliste elementidega tutvumine;
  • etenduse planeerimine, organiseerimine ja harjutamine;
  • etenduse mängimine.

Esteetiline kasvatus

  • teater ja teised kunstid;
  • teatri osa esteetilises kasvatuses;
  • teatri koht isiksuse kujunemisel.

Õpitulemused

  • omab adekvaatset minapilti, teab oma tugevaid ja nõrku külgi, püüab selgusele jõuda oma huvides ja püüdlustes;
  • oskab olukorrale vastavalt kasutada häält, miimikat, žeste ja keha oma mõtete ja tunnete väljendamisel;
  • oskab ja tahab teha koostööd, meeskonnas tegutseda erinevates rollides, tunneb rõõmu loovast tegevusest;
  • peab kinni kokkulepetest ja meeskonnas kehtestatud reeglitest, on usaldusväärne, tunneb vastustust oma tegude eest, on positiivne ja arvestab kaaslastega;
  • tunnustab inimeste vaadete ja olukordade erinevusi, mõistab kompromisside vajalikkust ja on valmis neid looma;
  • mõistab oma rolli pereliikmena, sõbrana, kaaslasena, õpilasena; püüab leida lahendusi tekkinud probleemidele;
  • tunnustab ja aitab kaaslasi, hindab enese ja kaaslaste töö tulemusi;
  • oskab saadud teavet tõlgendada, kasutada ja edastada;
  • oskab töid vormistada, viimistleda ja esitada;
  • tunneb põhilisi suhtlusvõtteid, oskab neid kasutada vastavalt situatsiooni iseärasustele;
  • oskab keskenduda tegevusele, seda kavandada ja hinnata, oma eksimusi näha ja tunnistada, oma tegevust korrigeerida;
  • oskab ja tahab oma arvamust väljendada, põhjendada ja kaitsta;
  • väärtustab kunstiloomingut, soovib end kunstivahendite abil väljendada;
  • tunneb põhilisi teatriliike, on tuttav Eesti teatrite ja näitlejatega, teab teatritöö organiseerimise põhimõtteid.