Inglise keel 9. klass

Keeleoskustase: B2.1

  • Mina ja teised
    • Võimed, tugevused ja nõrkused: mida oskan/suudan teha, milles olen nõrk, mida vaja arendada (sama teiste kohta); sõprus-, armastussuhted, sallivus; kultuurispetsiifilised käitumismaneerid ja oskus nendega arvestada.
  • Kodu ja lähiümbrus
    • Sündmuste ja tähtpäevade tähistamine perekonnas ja kodukohas; kodukoha vaatamisväärsuste tutvustamine.
  • Kodukoht Eesti
    • Linna- ja maaelu võrdlus; keskkonna säästmine; tuntumad vaatamis- ja kultuuriväärsused Eestis. Eesti kui e-riik.
    • Keskkonnakaitse.
    • Koostöö:
      • informaatika: Eesti e-riik ja e-teenused
  • Riigid ja nende kultuurid
    • Õpitava keele kultuuriruumi kuuluvate riikide lühitutvustus (pealinnad, rahvad, keeled, eripära jmt).
    • Teiste maailmas tuntumate riikide nimed, erinevad rahvad ja keeled, mida nad räägivad.
    • Koostöö:
      • ühiskonnaõpetus: Eesti Euroopa Liidu liikmena; Eesti rahvusvahelistes organisatsioonides
  • Igapäevaelu. Õppimine ja töö.
    • Sisseostud ja suhtlemine teeninduses (kauplus, turg, hotell, postkontor, rongi-/bussijaam jmt).
    • Erinevate ametite ja nendega seonduvate töökohtadega seotud sõnavara, edasiõppe võimalused.
    • Koostöö:
      • Realica: Reaalkooli ajaloo ja ajateljega tutvumine
  • Vaba aeg
    • Erinevad spordialad
    • Erinevate kultuuride eripära ja kooseksisteerimise aktsepteerimine / mõistmine
    • Meediavahendid (ajakirjandus, raadio, televisioon, Internet) ja nende eakohased kasutamisvõimalused, meediavahenditest saadav kasu ja võimalikud ohud.
    • Koostöö:
      • informaatika: sotsiaalne meedia
      • ühiskonnaõpetus: infoühiskond

Õpitulemused:

  • tunneb huvi õpitavat keelt kõnelevate maade kultuurielu vastu, loeb võõrkeelsest eakohast kirjandust, vaatab filme ja telesaateid ning kuulab raadiosaateid;
  • kasutab võõrkeelseid teatmeallikaid (nt tõlkesõnaraamatut, internetti) vajaliku info otsimiseks ka teistes valdkondades ja õppeainetes;
  • töötab iseseisvalt, paaris ja rühmas;
  • hindab õpetaja abiga oma tugevaid ja nõrku külgi seatud eesmärkide järgi ning kohandab oma õpistrateegiaid.
  • Kuulamine:
    • saab kuuldust aru, taipab nii peamist sõnumit kui ka üksikasju, kui räägitakse üldlevinud teemadel (nt uudistes, spordireportaažides, intervjuudes, ettekannetes, loengutes) ning kõne on selge ja üldkeelne.
  • Lugemine:
    • suudab leida vajalikku infot pikemast arutlevat laadi tekstist ja mõistab lihtsaid faktipõhiseid tekste, jutustavat laadi tekstide põhiideed ja suudab jälgida sündmuste arengut;
    • kogub teemakohast infot mitmest tekstist;
    • kasutab erinevaid lugemisstrateegiaid (nt üldlugemine, valiklugemine).
  • Rääkimine:
    • saab õpitavat keelt emakeelena kõnelevate inimestega igapäevases suhtlemises hakkama, tuginedes
    • õpitava keele maa kultuuritavadele;
    • oskab edasi anda raamatu, filmi, etenduse jms sisu ning kirjeldada oma muljeid;
    • tuleb enamasti toime vähem tüüpilistes suhtlusolukordades;
    • kasutab põhisõnavara ja sagedamini esinevaid väljendeid õigesti; keerukamate lausestruktuuride kasutamisel tuleb ette vigu;
    • oskab inglise keeles anda ülevaate Reaalkooli ajaloost ajatelje juures.
  • Kirjutamine:
    • oskab koostada eri allikatest pärineva info põhjal kokkuvõtte (nt lühiülevaade sündmustest, isikutest);
    • oskab kirjeldada tegelikku või kujuteldavat sündmust;
    • oskab isiklikus kirjas vahendada kogemusi, tundeid ja sündmusi;
    • oskab kirjutada õpitud teemal oma arvamust väljendava lühikirjandi.

Õppematerjalid: Gateway B2, Macmillan.

Viimati uuendatud: 01. veebruar 2018