Inglise keel 5. klass
Keeleoskustase: A2.1
- Mina ja teised
Iseloomu kirjeldav sõnavara, enda ja teiste välimuse kirjeldus (kasv ja kehaehitus, riietus, juuste ja silmade värv jne).
Enesetunne ja tervis (nt. hea /halb tuju, kehaosad).
Viisakusväljendid ja –normid (kellele mida ja kuidas öelda, kuidas käituda).- Koostöö:
- draamaõpetus: oma tunnete ja meeleolude kirjeldamine
- Koostöö:
- Kodu ja lähiümbrus
Kodu mõiste, erinevad ehitised.
Peresündmuste tähistamine ja nende olulisus. Traditsioonide roll inimsuhetes, pere ja riigi elus.
Pereliikmete ja lähisugulaste iseloomustus, huvid.
Pereliikmete kodused tööd ja tegevused. - Kodukoht Eesti
Eesti pealinn Tallinn ja selle vaatamisväärsused.
Elukeskkond maa-asulas ja linnas.
Käitumine ja tegevused looduses erinevatel aastaaegadel. Keskkond, säästlik eluviis, loodusvarad.- Koostöö:
- loodusõpetus: Eesti linnad
- Koostöö:
- Riigid ja nende kultuurid
Õpitava keele riigi/riikide olulisemad tavad; mõned tuntumad sündmused ja saavutused.
Erinevad eluviisid, kultuurid, tavad. Tolerantsus.
Eesti naaberriikide nimed, rahvused, keeled. - Igapäevaelu. Õppimine ja töö.
Põhitoiduained, toitumine, tervis ja sport.
Tee küsimine ja juhatamine (parem/vasak pool, otse jmt), koolitee kirjeldus.
Transpordivahendid nüüd ja enne. - Vaba aeg
Harrastused ja nende roll.
Kunst, selle tähtsus ning erinevad liigid.- Koostöö:
- informaatika: esitlus
- inimeseõpetus: päevakava ning töö ja puhkuse vaheldumine
- Koostöö:
Õpitulemused:
- teadvustab eakohaselt õpitava maa ja oma maa kultuuri sarnasusi ja erinevusi ning oskab neid arvestada;
- rakendab õpetaja juhendamisel varem omandatud õpioskusi ja -strateegiaid;
- töötab õpetaja juhendamisel iseseisvalt, paaris ja rühmas;
- seab õpetaja abiga endale õpieesmärke ning hindab koostöös kaaslaste ja õpetajaga oma saavutusi.
- Kuulamine:
- mõistab lihtsaid vestlusi ning lühikeste jutustuste, teadete ja sõnumite sisu, kui need on talle tuttaval teemal, seotud igapäevaste tegevustega ning esitatud aeglaselt ja selgelt;
- saab aru õpitud sõnavara ulatuses tekstidest, lauludest, samuti passiivset sõnavara sisaldavatest tekstidest, oskab leida olulist teavet;
- eristab selgelt kuni kolme vestluses osaleva inimese kõnet.
- Lugemine:
- loeb üldkasutatava sõnavaraga lühikesi tavatekste (nt isiklikud kirjad, kuulutused, uudised, juhised, kasutusjuhendid);
- leiab tekstis sisalduvat infot ja saab aru teksti mõttest;
- tekstist arusaamiseks oskab kasutada koolisõnastikku.
- Rääkimine:
- oskab lühidalt kirjeldada lähiümbrust;
- tuleb toime teda puudutavates igapäevastes suhtlusolukordades, suudab alustada ja
- lõpetada lühivestlust, kuid ei suuda seda juhtida.
- Kirjutamine:
- koostab õpitud sõnavara piires lähiümbruse ja inimeste kirjeldusi;
- kirjutab lihtsaid teateid igapäevaeluga seotud tegevustest (nt postkaart, kutse);
- koostab lühisõnumeid;
- oskab näidise järgi koostada lühikesi tekste, abivahendina kasutab õpiku- või koolisõnastikku, suudab end väljendada enamasti selgelt, tehes sageli vigu grammatikas ja põhisõnavaras.
Õppematerjalid: Gateway A2, Macmillan
Viimati uuendatud 01. veebruar 2018