Inglise keel 5. klass

Keeleoskustase: A2.1

  • Mina ja teised
    Iseloomu kirjeldav sõnavara, enda ja teiste välimuse kirjeldus (kasv ja kehaehitus, riietus, juuste ja silmade värv jne).
    Enesetunne ja tervis (nt. hea /halb tuju, kehaosad).
    Viisakusväljendid ja –normid (kellele mida ja kuidas öelda, kuidas käituda).

    • Koostöö:
      • draamaõpetus: oma tunnete ja meeleolude kirjeldamine
  • Kodu ja lähiümbrus
    Kodu mõiste, erinevad ehitised.
    Peresündmuste tähistamine ja nende olulisus. Traditsioonide roll inimsuhetes, pere ja riigi elus.
    Pereliikmete ja lähisugulaste iseloomustus, huvid.
    Pereliikmete kodused tööd ja tegevused.
  • Kodukoht Eesti
    Eesti pealinn Tallinn ja selle vaatamisväärsused.
    Elukeskkond maa-asulas ja linnas.
    Käitumine ja tegevused looduses erinevatel aastaaegadel. Keskkond, säästlik eluviis, loodusvarad.

    • Koostöö:
      • loodusõpetus: Eesti linnad
  • Riigid ja nende kultuurid
    Õpitava keele riigi/riikide olulisemad tavad; mõned tuntumad sündmused ja saavutused.
    Erinevad eluviisid, kultuurid, tavad. Tolerantsus.
    Eesti naaberriikide nimed, rahvused, keeled.
  • Igapäevaelu. Õppimine ja töö.
    Põhitoiduained, toitumine, tervis ja sport.
    Tee küsimine ja juhatamine (parem/vasak pool, otse jmt), koolitee kirjeldus.
    Transpordivahendid nüüd ja enne.
  • Vaba aeg
    Harrastused ja nende roll.
    Kunst, selle tähtsus ning erinevad liigid.

    • Koostöö:
      • informaatika: esitlus
      • inimeseõpetus: päevakava ning töö ja puhkuse vaheldumine

Õpitulemused:

  • teadvustab eakohaselt õpitava maa ja oma maa kultuuri sarnasusi ja erinevusi ning oskab neid arvestada;
  • rakendab õpetaja juhendamisel varem omandatud õpioskusi ja -strateegiaid;
  • töötab õpetaja juhendamisel iseseisvalt, paaris ja rühmas;
  • seab õpetaja abiga endale õpieesmärke ning hindab koostöös kaaslaste ja õpetajaga oma saavutusi.
  • Kuulamine:
    • mõistab lihtsaid vestlusi ning lühikeste jutustuste, teadete ja sõnumite sisu, kui need on talle tuttaval teemal, seotud igapäevaste tegevustega ning esitatud aeglaselt ja selgelt;
    • saab aru õpitud sõnavara ulatuses tekstidest, lauludest, samuti passiivset sõnavara sisaldavatest tekstidest, oskab leida olulist teavet;
    • eristab selgelt kuni kolme vestluses osaleva inimese kõnet.
  • Lugemine:
    • loeb üldkasutatava sõnavaraga lühikesi tavatekste (nt isiklikud kirjad, kuulutused, uudised, juhised, kasutusjuhendid);
    • leiab tekstis sisalduvat infot ja saab aru teksti mõttest;
    • tekstist arusaamiseks oskab kasutada koolisõnastikku.
  • Rääkimine:
    • oskab lühidalt kirjeldada lähiümbrust;
    • tuleb toime teda puudutavates igapäevastes suhtlusolukordades, suudab alustada ja
    • lõpetada lühivestlust, kuid ei suuda seda juhtida.
  • Kirjutamine:
    • koostab õpitud sõnavara piires lähiümbruse ja inimeste kirjeldusi;
    • kirjutab lihtsaid teateid igapäevaeluga seotud tegevustest (nt postkaart, kutse);
    • koostab lühisõnumeid;
    • oskab näidise järgi koostada lühikesi tekste, abivahendina kasutab õpiku- või koolisõnastikku, suudab end väljendada enamasti selgelt, tehes sageli vigu grammatikas ja põhisõnavaras.

Õppematerjalid: Gateway A2, Macmillan

Viimati uuendatud 01. veebruar 2018